Encyklopedia

Asymetryczny bieżnik

Asymetryczny bieżnik ma różne wzory po wewnętrznej i zewnętrznej stronie opony. Jest to nowoczesna konstrukcja, która pozwala zoptymalizować oponę pod kątem różnych zadań jednocześnie.

💡 Kluczowe oznaczenia:

Opony te muszą być montowane zgodnie z oznaczeniami „OUTSIDE” (na zewnątrz pojazdu) i „INSIDE” (do wewnątrz), aby zachować ich właściwości.


Znaczenie asymetrycznego bieżnika

Konstrukcja asymetryczna opiera się na zasadzie podziału zadań, dzięki czemu oferuje najlepszy kompromis między bezpieczeństwem a sportowym prowadzeniem.

Podział funkcji:

  • Wewnętrzna część: Wyposażona w głębsze rowki i lamele, skutecznie odprowadza wodę i zapewnia trakcję na mokrej nawierzchni.
  • Zewnętrzna część: Ma większe, sztywniejsze bloki, które zapewniają stabilność w zakrętach i precyzyjne przenoszenie sił bocznych na suchym asfalcie.
  • Kompromis: Tego typu opony oferują najlepszy kompromis, sprawdzając się zarówno na autostradzie, jak i w dynamicznej jeździe.
Praktyczna zaleta:

Opony asymetryczne umożliwiają swobodną rotację kół (zamianę przód/tył i lewa/prawa strona), co pomaga w równomiernym zużyciu całego kompletu.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *